Kategorie porad
Najnowsze foto komentarze
12.10.2016 23.05 neutralny
Schody stoją Wykonawca posługiwał się ręczną...
04.09.2016 08.59 pozytywny
dodał: REMBUD2004
współpraca i kontakt z inwestorami przebiegał...
02.09.2016 20.02 pozytywny
dodał: REMBUD2004
Świetny kontakt z inwestorami, Rozliczenia pr...
Media o SzukajFachowca.pl
Radiowa Trójka
Wprost
TVP3
Porady arrow Wykończenia arrow Wykańczanie wnętrz
  Forum budowlane - pytania i odpowiedzi (6 wątków)
  Zapytał: denzelit 20-02-2018 | 00:00 w serwisie od: 16-09-2017 ostatnie logowanie: 19-02-2018 posty: 1
LA DEVELOPMENT Artur Łapiński

Przestrzegam !!!!!!!

KRÓTKA HISTORIA REMONTU WYKONANEGO PRZEZ ARTUR ŁAPIŃSKI DEVELOPMENT:

Umowa na remont kawalerki podpisana 25 września z zakończeniem remontu do 25 października
Remontt przedłuża się o trzy tygodnie. Pomimo tego chcę zapłacić Arturowi Łapińskiego umówiona kwotę. Mailowo otrzymuje od niego potwierdzenie co do zgodności kwoty.  Po tym fakcie przelewam ostateczną kwotę zapłaty na rzecz Artura Łapińskiego + dodatkowa kwota dla jego podwykonawcy p. Jacka w gotówce za wszystkie dodatkowe prace, które wynikły w trakcie remontu.
Przelałem pieniądze pomimo wielu poprawek wyłapywanych na bieżąco przeze mnie (część z nich została zauważona dopiero po przelewie). Właściciel Artur Łapiński niedostatecznie kontrolował wynajętego przez siebie podwykonawcę do prac zresztą jego samego trzeba było kontrolować.

  • Stłuczona szyba prysznicowa (szybę stłukli po przelewie płatności)
  • Porysowane płytki (to zauważyłem kilka dni po przelewie
  • Ukrywanie poszczerbionych płytek pod grubą warstwą siliconu, uprzedzałem aby wymienić te płytki.
  • Montaż szafki łązienkowej krzywo, szafka zdezelowana przez Artur Łapiński (osobiście ją montował) przerobiona z chamsko wkręconymi wkrętami z zewnątrz szafki w politurę, zaślepki plastikowe widoczne, szafka z porysowaną politurą, odpryskami. Można było zachować mocowanie na kołki od wewnątrz jak w oryginale, ale prościej było zniszczyć szafkę. Poprawił mocowanie szafki, ale jej wyglądu z zewnątrz nie da się naprawić.
  • Toaleta osadzona za nisko, siedzi się jak na dziecinnym taborecie, trzeba było wzywać przedstawieciela do wyregulowania spłuczki. To leży w gestii montażysty.
  • Płyta OSB źle przykręcona do kantówek (albo w ogóle) ( podłoga skrzypi pod nogami)
  • Kontakty źle zamocowane - wyskakują gniazdka ze ściany
  • Porysowany, poszczerbiony chrom z nakrętek baterii prysznicowej w trakcie przykręcania do ściany, Bateria krzywo przykręcona. Trzeba było palcem to pokazać aby poprawili.

Przymknąłem oczy … zrobiłem przelew wg umowy i potwierdzenia mailowego ze strony Artur Łapiński odnośnie zgodności kwoty.
Po przelewie do wykonania pozostał montaż drzwi przesuwnych łazienkowych, szyby prysznicowej + poprawki wymiany porysowanych płytek, krzywo zamontowanej armatury, domalowania itp. Pan Artur Łapiński przyszedł w towarzystwie podwykonawcy p. Jackiem po tygodniu od przelewu. Na moich oczach Artur Łapiński montuje drzwi przesuwne za nisko (szorują po podłodze), poprawia zostawiąjąc widoczne dziury po kołkach zamontowanych w złym miejscu.
W tym samym czasie NA MOICH OCZACH TŁUKĄ W CAŁOŚCI SZYBĘ PRYSZNICOWĄ. Po tym zdarzeniu właściciel Artur Łapiński wychodzi z domu z informacją że się odezwie. Przez najbliższe co najmniej dwa dni brak kontaktu. Po mailu ode mnie pisze zwrotnie że szybę odkupi najszybciej jak będzie mógł i zamontuje. Przez najbliższe dwa tygodnie nie reaguje na żadne z mojej strony telefony, maile, sms-y. Wysyłam oficjalne pismo do właściciela Artura Łapińskiego, który po dwóch dniach odpowiada że odda połowę pieniędzy żądając zapłaty za czynności na które co do zapłaty nigdy się nie umawialiśmy. Wszystko było uregulowane ostatecznie przelewem + gotówka dla jego podwykonawcy. Odmawiam zaskoczony bezczelnością i tak beznadziejnym załatwianiem sprawy. Wysyłam monit który zostaje odebrany, zwrotu pieniędzy za stłuczoną szybę przysznicową nadal brak, założyłem sprawę w sądzie.

PODSUMOWANIE:
Trzeba dokładnie pilnować, pokazywać palcem co jest nie tak, żadać poprawy, odliczać od ręki zniszczone płytki, materiał, zniszczone szafki, odliczać za grzebanie się z robotą – ja tego nie zrobiłem, ale żadam zwrotu pieniędzy za stłuczoną szybę prysznicową + koszty jej montażu przez inną ekipę.
PS. Firma ta zawiesza i wznawia działalność wg CEIDG